Til DNT.no forside
Til Svukuriset
Hus

Svukuriset turisthytte: Ditt eventyr i hjertet av Femundsmarka

Velkommen til Svukuriset, en perle av en hytte skjult i den storslagne Femundsmarka nasjonalpark. Her venter et eventyr i villmarken, med et mylder av stier og spennende naturaktiviteter rett utenfor døren. Enten du er en entusiastisk vandrer, en familie på eventyr, eller en naturfotograf på jakt etter den perfekte bildet, tilbyr Svukuriset den ideelle basen for å utforske de rike skogene og de krystallklare vannene i Norges tredje største innsjø, Femunden. Opplev ekte villmark, kryss grensen til Sverige, og skap minner som varer livet ut

Velkommen til Svukuriset - din base for uforglemmelige opplevelser i Femundsmarkas hjerte. Svukuriset er mer enn bare en hytte; det er et startpunkt for eventyr i et av Norges mest imponerende naturlandskap. Vår hytte, som ligger i nærheten av Norges tredje største innsjø, Femunden, tilbyr 45 sengeplasser og er perfekt for både store og små turfolk.

Utforsk Femundsmarka og mer - Fra vår dørstokk kan du vandre langs utallige kilometer med merkede stier, utforske urørt villmark, eller til og med ta en tur over grensen til Sverige og oppleve Grövelsjön Fjellstation. Området er rikt på dyreliv, og du kan være heldig å se spor etter bever, oter, bjørn, eller jerv.

Aktiviteter for alle - Vi har masse leker for barna, både til ute- og innebruk, samt en kjempefin natursti som passer for hele familien. Svukuriset tilbyr også spennende aktiviteter for skoleklasser, grupper, og foreninger, og vi kan hjelpe med å skreddersy et opplegg som passer for din gruppe.

Kom og opplev - Svukuriset er mer enn bare en hytte, det er et sted hvor minner skapes. Vi ser frem til å ønske deg velkommen til et hyggelig opphold hos oss!"

Opplegg for grupper på Svukuriset

Svukuriset er en liten sjarmerende hytte med god atmosfære og flotte turmuligheter for alle.

Grupper - Lag - Foreninger - Bursdager - Seminarer - Brylluper

Vi tar i mot grupper mot bestilling og vi er behjelpelig med å finne et fint opplegg som passer for akkurat din gruppe.

Skoleklasser

Svukuriset tar gjerne i mot skoleklasser. For besøk med skoleklasse må det bestilles plass på hytta ved å kontakte hyttas bestyrer.

På hytta finnes det naturfaglige bøker, barne- og ungdomsbøker og spill. Det finnes også noe enkelt utstyr for uteaktiviteter som baller, bocca og kubb. I tillegg er det en permanent natursti ved hytta, lavvo, fiskestenger og sykler. Et stort turkart som viser turmuligheter ved hytta.

Før turstart er det viktig at det gjøres et godt forarbeid med turplanlegging i samarbeid med elevene.

Hyttas bestyrer er godt kjent rundt hytta og kan gi god informasjon om turmuligheter, aktuelle aktivitetssteder og annen praktisk informasjon.

Ta kontakt med oss for gruppebestilling.

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem
STF Gövelsjön