Til Svukuriset
femundsmarka med packraft og telt i områdee rundt ugga og muggsjøen
Fottur

Turtips i Femundsmarka

Med Svukuriset som utgangspunkt kan du oppleve den vakre Femundsmarka. Toppen Stor-Svuku ligger i dagsturavstand fra hytta. I vårt område er det svært gode fiskemuligheter og nydelig natur. Du kan følge merka sti og krysse grensa mot Sverige. Vi anbefaler sterkt å ta turen over til STF Grövelsjön Fjellstation som er del av den svenske turistforeningen. Medlemmer av DNT for også rabatt på hyttene til STF, og medelmmer hos STF får også rabatt hos oss.

Se våre utvalgte turforslag:

Harrytur til fots - Svukuriset -> Grövelsjön

Svukuriset Turisthytte – STF Grövelsjön Fjällstation. Tilsammen 46 km tur-retur, 7-8 timers gange hver vei. Klikk på linken for mer informasjon på ut.no

Harrytur til fots

STF Grövelsjön Fjellstation

Vi anbefaler alle å ta turen å over grensen og hilse på våre svenske naboer. Alle DNTs medlemmer får også rabatt på hytten til STF. Og Medlemmer av STF får også medlemspriser på hyttene til DNT.

STF Grövelsjön Fjellstation
Svensk flørt i Femundsmarka
Vakre Femundsmarka med de beste turkameratene!

Svensk flørt i Femundsmarka

Les videre